Na jaren in de verschillende account functies bij vooraanstaande (inter-) nationale reclamebureaus werkzaam te zijn geweest is Richard Nye in 1999 NYE Communicatie gestart. In eerste instantie als full service reclamebureau, maar is zich in de loop der tijd steeds meer gaan richten op Non Spot en Branded content activatie.

Vanaf 2008 is NYE Communicatie een in Non Spot en Branded Content gespecialiseerd bureau, met als core business het verhogen van de marketing communicatie waarde en sales volume van adverteerders via crossmediale Non Spot en Branded Content oplossingen.

NYE Communicatie is geen media inkoopbureau, maar een sterke strategische partner die adverteerders adviseert, begeleidt en behoedt voor de valkuilen van Non Spot en Branded Content.

NYE Communicatie kenmerkt zich door korte lijnen en een pragmatische  “down-to-earth” aanpak. Wij adviseren niet alleen, maar helpen adverteerders in de ontwikkeling, de begeleiding en de uitvoering. Volledig “off-desk” en in samenwerking met de communicatiepartners van de adverteerder, of met specialisten uit ons eigen netwerk.